חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת והפטרת  פקודי תשע”ט

 

לפני שבועיים פרצה  שוב מחלוקת קשה עם הווקף המוסלמי על שימוש באחד מאזורי המסגד בהר הבית והדבר מחייב אותנו השבוע  ללמוד על מיקומו ובנייתו של בית המקדש הראשון

 

באקטואליה השבועית: קשר מובהק בין פרשת השבוע להפטרה  יחד עם שינויים מהותיים.

בפרשת "פקודי"  מסכמים את בניית המשכן במדבר, שנה אחרי יציאת מצריים (למעשה הבנייה עצמה  נמשכה שישה חודשים-מתשרי עד ניסן) כל  הפרטים  והמידות והחומרים ואפילו שמות האחראים נמסרו למשה, ובוצעו בצורה מדויקת , ואילו בניית  בית המקדש בימי שלמה המלך נמשכה שבע שנים. וכל החומרים מאבן וזהב נבנו על ידי אדריכל שבחר שלמה . חנוכת המקדש הראשון התרחשה ארבע מאות ושמונים שנה   אחרי יציאת מצרים . עוד הבדל :חנוכת המשכן הייתה בחודש ניסן ואילו חנוכת המקדש נערכה בחודש תשרי.

שני חודשים חשובים בלוח השנה היהודי כאשר  ניסן מסמל את לידת עם ישראל לפני יציאת מצרים "החודש הזה לכם ראש חודשים" ואילו חודש תשרי מסמל את בריאת העולם כולו . "היום הרתעולם" בשני המקומות נמסרה הסיבה : להשכין את כבוד השם בתוך בני ישראל ולהנכיחו בצורה מוחשית. המשכן שנדד  במדבר שלא "שייך" לאף אחד היה מוגבל  בשימוש אך ורק לעם ישראל והמקדש שנבנה בארץ המובטחת לעם ישראל בלבד,  נועד גם לתפילת של בני עמים אחרים שירצו לעשות זאת. וזאת על פי תפילתו של שלמה המלך.

המשכן היה צנוע במידותיו ומתוכנו בדייקנות ואילו בית המקדש היה מפואר  במיוחד. במשכן השתתפו והתנדבו יהודים רבים ואילו המקדש בוצע בהוראות מלכותיות ובתכנון  ארצי.

 שבת שלום ובברכת "משנכנס אדר מרבין בשמחה"!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים