חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

מהי מערכת ההצלבה

 

בכתבה זה אציג את מערכת ההצלבה ואת הקשר בינה לבין תפקודי קריאה וכתיבה. להמשך קריאה כנסו

 

מערכת ההצלבה

מערכת הצלבה זו מערכת שמאפשרת תיאום בין שני אונות המוח. המערכת מתאמת ומעבירה מידע בין שני אונות המוח וכך מאפשרת תפקוד מאוזן מבחינת התפקודים החשיבתיים והגופניים.

מערכת זו מאפשרת תפקודים תקינים כמו קשר עין יד, שיווי משקל, הבנה ביחס למרחב, תנועות גוף תקינות, תנועות הצלבה ורוטציות תקינות בגוף.

כשמערכת ההצלבה לא תקינה תהיה לילד בעיה בהתנהלות הגופנית, הוא יהיה מסורבל בתנועה,עלול להתנגש בחפצים או ללכת לא יציב וליפול הרבה, סביר להניח שלילד יהיה קושי במשחקי כדור, וקושי בכתיבה, יהיו לו שגיאות כתיב וקושי בכתיבת אותיות עם הצלבה למשל האות: ע, הכתיבה שלו תהיה איטית ומבולגנת. מערכת הצלבה לא תקינה עלולה לגרום גם להיפרטאקטיביות (בגלל התנועתיות יתר) ולהפרעות קשב וריכוז. בשל העובדה שלילד יהיה קשה מבחינת חשיבה בהירה במוח וזרימת מידע הוא עלול להתקשות גם בקריאה.

אפשר לפתור בעיה זו על ידי פעילות ספורטיבית או טיפול נוירופיזיולוגי כמו שאני עושה שמתמקד בעבודה על המערכות הנגדיות בגוף ועל ידי עבודה חשיבתית מחזק את הקשרים במוח ומאפשר זרימת מידע שוטפת ותקינה.
שיפור מערכת זו יאפשר לילד איכות חיים טובה יותר, הצלחה במטלות יומיומיות כמו קריאה או כתיבה ומבחינה רגשית העלאת הביטחון והאמונה בעצמו.

בברכה, שרון

יש לכם עוד שאלות לשרון לבקוביץ - טיפול רגשי, קשב וריכוז? כנסו!

נייד: 050-7603244

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים