חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

סימנים לתחילתה של לידה ומה עושים לאחר התאריך המשוער 

 

בסרטים אפשר לראות לידות המתחילות בירידת מים, לרוב באמצע סיטואציה מאוד מצחיקה, או בצירים שלעיתים מתבלבלים בינם לבין כאבי בטן לאחר ארוחה גדולה. במציאות הדברים אינם מתנהלים בדיוק כך. יש לידות המתחילות בירידת מים ויש שמעידים עליהם צירים אך ישנם סימנים נוספים שכדאי להכיר

 

בסרטים אפשר לראות לידות המתחילות בירידת מים, לרוב באמצע סיטואציה מאוד מצחיקה, או בצירים שלעיתים מתבלבלים בינם לבין כאבי בטן לאחר ארוחה גדולה. במציאות הדברים אינם מתנהלים בדיוק כך. יש לידות המתחילות בירידת מים ויש שמעידים עליהם צירים אך ישנם סימנים נוספים שכדאי להכיר. 

בין אם זה ההיריון הראשון שלכם, ובין אם לא, בוודאי תרצו לדעת מתי הגיע הרגע להיכנס לרכב ולנסוע לבית החולים, מתי להודיע לאימא או לבייביסיטר לבוא לשמור על הגדולים או מתי לצלצל לבן הזוג שיבוא מהר מהעבודה כי הרגע הגדול הגיע.

סימן ראשון – צירים

הסימן הבולט ביותר שיעיד על תחילתה של לידה הוא הצירים. הם יכולים להתחיל בכל שעה משעות היום, להיות בדרגות כאב שונות ולהשפיע על כל אישה באופן אחר, אך הם בהחלט יעידו על תחילת התהליך. ישנם צירים מדומים המכונים "ברקסטון היקס" וכדי להבחין ביניהם יש לשים לב האם דרגת הכאב קבועה, האם המרווח בין הצירים לא סדיר והאם הם חולפים לאחר פרק זמן קצר יחסית. אם התשובה לכל השאלות הללו היא "כן", סביר להניח כי אלו צירים מדומים בלבד.

סימן שני – ירידת מים

ירידת מים יכולה להופיע בסמיכות לתחילת הצירים, להתרחש כמה שעות מאוחר יותר בבית החולים או לא להופיע כלל עד הלידה עצמה. ירידת מים היא מצב שבו שק מי השפיר פוקע והמים האגורים בתוכו מתפרצים החוצה. זה יכול להיות זרזיף קטן של מים שידמה קצת לבריחת שתן או כמות גדולה ובלתי נשלטת של מים, אך ברגע שמתרחשת ירידת מים יש לגשת לבית החולים באופן מידי כדי להתחיל מעקב לידה ולוודא כי אין זיהום.

סימן שלישי – הפרשה דמית

סימן נוסף ופחות מוכר הוא הפרשה דמית המעידה על שחרורו של הפקק הרירי. פקק רירי נמצא בקצה צוואר הרחם וכאשר הרחם מתחיל להיפתח הוא נפלט החוצה יחד עם הפרשה דמית מעטה. הפרשה זו, שהיא מועטה, אומנם מעידה על התפתחות המתרחשת ברחם, אך הלידה יכולה להתרחש גם כמה ימים מאוחר יותר.

אם יש דימום חזק יותר, ייתכן שזהו מצב של שליית פתח או שלייה נמוכה, ומומלץ לפנות לחדר לידה לצורך בדיקה מקיפה יותר. 

שבוע ארבעים ועדיין אין לידה

כידוע, היריון נמשך תשעה חודשים, 40 שבועות. הלידה מתרחשת לקראת סוף התקופה והיא כאמור יכולה להתחיל בכל שעה משעות היום, בכל מקום שבו תהיו ובכל דרך המפורטת כאן ואפילו כמה יחד. אך מה קורה כאשר מגיע היום האחרון של השבוע ה-40 ועדיין אין התקדמות?

במקרה שבו מועד הלידה המשוער חלף, כדאי לפנות לרופא למעקב, הוא יבדוק את העובר, המנח והמיקום שלו, את מצב צוואר הרחם, אורכו ועוביו ואת מצב ההיריון בכלליות. ייתכן כי הוא ימליץ להגיע למעקב כל מספר ימים וייתכן כי ימליץ לחכות עד לשבוע 42 לצורך התחלת זירוז. 

הורים רבים נעזרים במחשבון היריון, באפליקציה או טבלה סינית כדי לצפות את מועד הלידה המדויק, כדי לעקוב אחר בדיקות ההיריון הדרושות או כדי לצפות את מין העובר. הם קוראים ספרי הדרכה, מתייעצים עם אנשי מקצוע, בודקים אתרי אינטרנט ומנסים לקבל מידע רב עד כמה שניתן בכל הנוגע להיריון וללידה.

לכל אורך ההיריון ישנה ציפייה ללידה, לזמן שבו תתרחש הפגישה המיוחלת של ההורים עם תינוקם. הציפייה הזו מלווה בערב רב של תחושות, מחשבות ורגשות ולא מעט גם חששות בנוגע ליום הזה. ככל שהתקשורת בין בני הזוג פתוחה וכנה, כך התקופה הזו תעבור בקלות רבה יותר על שניהם.

    

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים