חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

בצק, גבינה, עגבנייה, וכל מה שביניהם

 

מה יהיה עם השילוב של בצק, גבינה ורוטב עגבניות? מדובר בשילוב הפופולרי ביותר, אשר מגיע לרוב מהמטבח האיטלקי, ואנחנו פשוט לא יודעים שובע ממנו. אם חושבים על זה רגע, יש כל כך הרבה תענוגות קולינריים שמתבססים על השילוש הקדוש של מאכלי הבסיס האיטלקיים. בואו נלמד יחד כמה מתכונים עם מוצרי הדגל של המטבח האיטלקי

 

מה יהיה עם השילוב של בצק, גבינה ורוטב עגבניות? מדובר בשילוב הפופולרי ביותר, אשר מגיע לרוב מהמטבח האיטלקי, ואנחנו פשוט לא יודעים שובע ממנו. אם חושבים על זה רגע, יש כל כך הרבה תענוגות קולינריים שמתבססים על השילוש הקדוש של מאכלי הבסיס האיטלקיים. בואו נלמד יחד כמה מתכונים עם מוצרי הדגל של המטבח האיטלקי.

מלכת המטבח

אי אפשר לדבר על המטבח האיטלקי מבלי להזכיר את המלכה הבלתי מעורערת, הלוא היא הפיצה. מה עוד לא נאמר על המאפה המנחם ביותר? סלוגנים ושירי הלל כבר נכתבו עליו, ואנחנו רק פה כדי להוסיף. אין צורך לפרט על מתכון לפיצה מכיוון וזהו אחד המאפים הפופולריים ביותר להכנה ביתית וקיימות מגוון גרסאות נפלאות המבוססות על שמרים או על בצק עם יוגורט להתפחה מהירה. מובן כי כדי להגיע לסוד הקסם האיטלקי יש להשתמש בתנור לבנים המיועד לפיצה או בטאבון המספק את מידת החום הנדרשת. יחד עם זאת, גם בהכנה ביתית תוכלו להגיע למאפה נפלא ומספק, עם השקעה בחומרי הגלם וביניהם מוצרלה איכותית, עגבניות טריות ובזיליקום טרי.

גרסת האירוח

לאירוח חלבי מומלץ להשתמש בשילוש הקדוש להכנת מנה מפנקת ומושקעת כמו לזניה. יש מגוון סוגים של לזניות, כאשר הגרסה הקלסית היא כמובן דפי לזניה, רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה ותוספות שיחמיאו לעגבניות כמו חצילים או פטריות, שיוסיפו טעמים עמוקים. תוספת נפלאה נוספת היא תרד טרי או קפוא, שמקבל טעמים חמוצים מעט בשילוב עם עגבניות. 

המנה המנחמת

פסטה היא אחת המנות שניתן להכין בצורה משודרגת ביותר בבית ולהרגיש ממש כמו במסעדה. יש המון סוגים של פסטות והמון סגנונות רטבים. הגרסה הביתית מכולן היא כמובן פסטה ברוטב עגבניות, הפשוטה והטעימה מכולן. בין אם מתחשק לכם רוטב עגבניות מעט חריף עם פלפל אדום וצ’ילי, או אולי דווקא רוטב עגבניות פשוט עם קוביות גזר, שום והמון עגבניות. אי אפשר שלא להרגיש מיד בבית ולהיזכר בילדות כשאוכלים מנה כזאת. ההמלצה שלנו היא להשתמש בספגטי או בפסטה פנה בצורת צינורות, שמתאימות לרוטב המבוסס על עגבניות. לסיום, איך אפשר בלי לפזר מעל גבינת גראנה פדאנו איכותית מגורדת וליהנות מארוחה נפלאה.

גרסת הכיסון

אין דבר כזה יותר מדי פיצה, אז למה לא ליהנות ממאפה נוסף בדיוק באותו סגנון, מאותם המרכיבים, רק בטכניקת קיפול שונה. הקלצונה הוא למעשה כיסון פיצה, כאשר הכנתו מתבצעת באותה בצורה, רק שבמאפה זה הבצק ממולא בגבינת מוצרלה ורוטב עגבניות ומקופל לצורת חצי סהר מהודק בקצוות. ניתן כמובן לשדרג עם כל התוספות האהובות, לבצע שדרוגים ברוטב ולהוסיף גבינות נוספות מלבד מוצרלה.

רביולי

סוג נוסף של כיסון בצק במילוי גבינה ועם רוטב עגבניות מעל הוא הרביולי. מדובר במעדן איטלקי עם מספר גבינות בטעמים חזקים המגיעים בתוך מעטפת של בצק עדין עשוי קמח וביצים, אשר מזכיר במרקמו את המרקם של בצק פסטה. ניתן להשתמש במגוון שילובי גבינות למלית, כמו גם בתוספות נוספות שיתאימו לגבינה. רוטב העגבניות מגיע אף הוא במגוון גרסאות וניתן להכין רוטב רוזה עם מרקם קטיפתי, או אולי דווקא רוטב עדין של עגבניות טריות, שמן זית ובזיליקום, תלוי במנה שאתם רוצים ליצור. 

המתוחכם

זה ברור שהשילוב של בצק, גבינה ועגבנייה הוא שילוב מנצח. מעבר למטעמי המטבח האיטלקי, ניתן להשתמש בשילוב זה להכנת מנות קולינריות מתוחכמות ומעניינות בדיוק כמו המנה הבאה, טארט גבינה ועגבניות שרי. הבסיס לטארט הוא בצק עלים, פשוט להכנה בעל מרקם המשלב עסיסיות וקראנצ’יות. המלית כוללת שילובי גבינות וביניהן גבינת שמנת, גבינה לבנה, שמנת חמוצה, מוצרלה ועוד. עגבניות השרי מונחות בשכבה העליונה ומקבלות טעמי קרמל מהחום הגבוה בתנור, שמוציא מהן מתיקות ומציג אותן במלוא תפארתן. אם בא לכם ממש להשקיע, בחרו בעגבניות שרי במספר צבעים ותיהנו ממנה אסתטית במיוחד שמושלמת לאירוח חלבי.

הגרסה הטורקית

המאפה הבא מגיע דווקא מטורקיה ומבוסס גם הוא על בצק עלים, זה הוא כמובן הבורקס המוכר והידוע. גרסה ביתית יכולה לכלול שילובים לא שגרתיים כמו מלית גבינה ועגבניות. העגבניות מוסיפות עסיסיות לבורקס ויוצרות שדרוג למאפה שכל כך התרגלנו לאכול בעיקר בתחנות דלק או בסופר. 

קרדיט תמונה: unsplash
 
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים