חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

מהן זכויותיהם של בני זוג שנותרו בחיים בדיני הירושה בישראל?

 

בדיני הירושה בישראל, לבני זוג שנותרו בחיים יש זכויות מסוימות בהתאם לנסיבות הירושה. להלן כמה מהזכויות העיקריות של בני זוג שנותרו בחיים

 

בדיני הירושה בישראל, לבני זוג שנותרו בחיים יש זכויות מסוימות בהתאם לנסיבות הירושה. להלן כמה מהזכויות העיקריות של בני זוג שנותרו בחיים:

זכויות ירושה: בן זוג שנותר בחיים זכאי לרשת מעיזבון בן הזוג שנפטר אם אין צוואה. אם קיימת צוואה, עדיין עשויות להיות לבן הזוג שנותר בחיים זכויות ירושה בהתאם להוראות הצוואה והיחסים בין בני הזוג.

הזכות למגורים בבית הזוגי: לבן זוג שנותר בחיים יש זכות להמשיך להתגורר בבית הזוגי, גם אם הוא חלק מעיזבון בן הזוג שנפטר. זכות זו תקפה עד שישה חודשים לאחר פטירת בן הזוג שנפטר.

זכויות בני הזוג בנכסים משותפים: במקרה של נכסים משותפים, כגון חשבונות בנק, רכוש או נכסים אחרים, יש לבן הזוג שנותר בחיים זכות לחלק מהנכסים, בהתאם לאופי הבעלות המשותפת.

חשוב לציין כי חוקי הירושה ותקנות הירושה בישראל עשויים להיות מורכבים, והזכויות הספציפיות של בני זוג שנותרו בחיים עשויות להשתנות בהתאם לנסיבות האישיות של כל מקרה ומקרה. חשוב להתייעץ עם עורך דין ירושה מומלץ על מנת להבין היטב את זכויות הירושה של בן זוג שנותר בחיים בישראל. 

בדיני הירושה בישראל, יורש חוקי הוא מי שזכאי לרשת מעיזבונו של הנפטר על פי דיני הירושה, גם אם הנפטר לא הותיר אחריו צוואה. היורשים החוקיים נקבעים בחוק, וזכאותם לירושה מבוססת על יחסיהם המשפחתיים עם הנפטר. לדוגמה, יורשים חוקיים עשויים לכלול את בן זוגו של הנפטר, ילדים, הורים, אחים או קרובי משפחה אחרים.

מאידך, יורש ייעודי הוא מי ששמו נהנה בצוואתו של הנפטר או במסמכי תכנון עיזבון אחרים. יורשים ייעודיים עשויים לכלול יחידים, ארגונים או ארגוני צדקה שהאדם הנפטר בחר להשאיר להם את נכסיהם. בניגוד ליורשים חוקיים, יורשים ייעודיים אינם נקבעים בחוק, אלא לפי בחירותיו וכוונותיו של הנפטר עצמו.

ראוי לציין שבמקרים מסוימים, יורש ייעודי עשוי להיות גם יורש חוקי. לדוגמה, אם הנפטר יציין בצוואתו את בן זוגו כמוטב בפוליסת ביטוח חיים, בן הזוג יהיה גם יורש ייעודי וגם יורש חוקי. במקרים כאלה, היורש המיועד יקבל את הנכסים לפי הנחיות הנפטר, ואילו היורש החוקי יקבל כל נכס שלא יועד למוטב ספציפי.מומלץ להיעזר ולפנות לייעוץ אצל עורך דין לענייני ירושה באיש מקצוע משפטי בעת עריכת צוואה או טיפול בענייני ירושה על מנת להבטיח שכל הזכויות המשפטיות

האם יורש יכול לוותר על זכויות הירושה בישראל?

כן, יורש יכול לוותר על זכויות הירושה בישראל. מצב משפטי זה מכונה הסלקות מעיזבון. יורש יכול לבחור לוותר על זכויות הירושה שלו מסיבות שונות, כגון למנוע מחלוקות פוטנציאליות או להבטיח שהיורשים הנותרים יקבלו חלק גדול יותר מהעיזבון.

על מנת לוותר על זכויות הירושה, על היורש לעשות זאת בכתב, בין באמצעות מסמך נוטריוני ובין באמצעות הצהרה בפני בית משפט. הוויתור חייב להיות ברור וחד משמעי, ועליו לציין במפורש על אילו זכויות ירושה מוותרים.

חשוב לציין שברגע שיורש ויתר על זכויות הירושה שלו, לא תהיה לו תביעה נוספת על חלק כלשהו בעיזבון. בנוסף, לוויתור על זכויות הירושה עשויות להיות השלכות משפטיות ומסיות, לכן מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע משפטי או פיננסי לפני קבלת החלטה כזו.

עוד ראוי לציין שבמקרים מסוימים עשויה צוואה להכיל הוראה המונעת מיורשים לוותר על זכויות הירושה. זה נעשה בדרך כלל כדי להבטיח שרצונותיו של הנפטר יתממשו ושהעיזבון יחולק על פי הוראותיו.

קרדיט תמונה: עורך דין ירושה מומלץ

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים