חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

סרטון אנימציה או סרטון תדמית רגיל: מה עובד טוב יותר ככלי שיווק לעסק?

 

יש לכם משפט שיווקי סופר קליט, המסר שלכם מחושב ומדויק עבורכם – אבל עכשיו נשאלת השאלה, מה יהיה הפורמט הכי יעיל, להעביר את המסר ולקבל תשומת לב מלקוחות פוטנציאלים, אולי אפילו להישאר בזיכרון, עם טעם של עוד, לקראת הפעם הבאה שהם יחפשו שירותים דוגמת אלה שאתם נותנים?

 

יש לכם משפט שיווקי סופר קליט, המסר שלכם מחושב ומדויק עבורכם – אבל עכשיו נשאלת השאלה, מה יהיה הפורמט הכי יעיל, להעביר את המסר ולקבל תשומת לב מלקוחות פוטנציאלים, אולי אפילו להישאר בזיכרון, עם טעם של עוד, לקראת הפעם הבאה שהם יחפשו שירותים דוגמת אלה שאתם נותנים?

מחקרים, כמו גם הניסיון (המר) של משווקים רבים, מלמדים שבתהליך שיווק לעסק, מסר שמועבר במלל, באמצעים שאינם ויזואליים, נזכר פחות ביחס למסר שעובר באמצעים ויזואליים, תוך שימוש בצבע, בצורה ובחוויה רב חושית שתתמוך במסר שלכם. השורה התחתונה שלנו הופכת ברורה מרגע לרגע – סרטון אנימציה יעביר את המסר השיווקי שלכם, בדרך הטובה ביותר. 

סרטוני תדמית הם כלי ידידותי ויעיל עד כדי כך - שבתי עסק רבים הופכים אותם לעמודי התווך של אסטרטגיות השיווק והמיתוג שלהם. גם אחרי שנים של ניסיון בשיווק ומיתוג – חברות גדולות חוזרות לטכניקה של העברת מסרים שיווקיים בסרטוני אנימציה, מפני שזו פלטפורמה שעובדת – בעיקר, כאשר מי שמתכננים ומבצעים את סרטון האנימציה, הם צוות מנוסה, חריף, מוכשר וקשוב לצרכים שלכם.

היתרונות של סרטוני אנימציה, במאה ה – 21

עד אמצע שנות התשעים של המאה הקודמת שימוש מקוון בסרטוני וידאו לצרכי שיווק לעסק היה בעייתי: מהירות איטית של העברת נתונים גרמה להם, לעיתים, להיתקע במהלך הצפייה בהם, איכות התמונה הייתה נמוכה (בגלל מגבלות רזולוציה), היה קושי לסנכרן את פס הקול עם התמונה ועוד. בשלב מסוים (לקראת סוף שנות התשעים) מהירות העברת הנתונים ברשת האינטרנט חצתה רף שהבטיח שסרטוני וידאו באינטרנט יוצגו באופן סביר ולצד הרבה פחות תקלות, ומרגע זה - היקף השימוש המקוון בסרטוני תדמית לצרכי שיווק לעסק צמח באופן אקספוננציאלי. 

כמובן, שהיום הטכנולוגיה השאירה מאחור את זו של המאה הקודמת - מהירות העברת הנתונים ברשת וחידושים טכנולוגיים בתחום הצילום, העריכה והאנימציה – מאפשרים לייצר סרטונים עשירים, כמעט ללא פשרות בהיבטים הטכניים, ועם נאמנות גבוהה למסר השיווקי מעל הכל.

מה נכון למסר השיווקי שלכם – סרטון אנימציה, או סרטון תדמית מצולם?

סרטון תדמית מצולם מאפשר הצגת תהליכים בצורה ריאליסטית, כפי שהם מתרחשים בבית העסק במציאות (צילום של עובדים העוסקים במלאכתם, מכונות מרשימות בפס הייצור וכד’). עוד ניתן לדבר ישירות אל הלקוח הפוטנציאלי (מנכ"ל החברה יכול לומר משהו למשל). לסרטונים מצולמים ישנם כמובן גם חסרונות: עלות הפקתם היא גבוהה יחסית, הם רשמיים יותר ונוטים להיות הרבה פחות קלילים, צבעוניים ויצירתיים מאשר סרטוני אנימציה. עוד חשוב לקחת בחשבון את הדמויות שיצולמו (לעיתים קשה לדעת אם עדיף לאפשר למנהלים ועובדים להופיע בסרטון או שיש צורך לשכור שירותיהם של שחקנים מקצועיים). ימי צילום בבית העסק פוגעים בהתנהלות השוטפת. 

נושא נוסף שחשוב לזכור, הוא המחוייבות למציאות בסרטונים מצולמים – בניגוד לעולם המדומיין שאפשר ליצור בסרטוני אנימציה. בסרטוני תדמית באנימציה, הצ’ק שלכם יכול לדבר, האירוע יכול להתרחש בחלל ואפשר לזוז קדימה ואחורה בזמן. 

שיווק לעסק באמצעות סרטון אנימציה - יתרונות וחסרונות

בכוחו של סרטון אנימציה עשוי היטב להעביר מסר שיווקי באופן מתוחכם, יצירתי וכובש. החופש הבלתי מוגבל לתכנן ולהוציא אל הפועל רעיונות קריאטיביים פירושו שסרטוני תדמית באנימציה מעניקים הזדמנות להשיג יתרון תחרותי בזכות שיווק ייחודי ויוצא דופן בנוף. סרטון שיווקי באנימציה יכול בקלות להיות בה בעת משעשע ואינפורמטיבי, לקוחות פוטנציאליים נחשפים אל המסר השיווקי באופן הגורם להם הנאה וכך גדלים הסיכויים שיפנו אל בית העסק בעת שיזדקקו לשירותים מן הסוג שהוא מספק. יתרון חשוב נוסף הוא האפשרות להציג כל רעיון, מידע או מסר, גם כאלה שהצגתם בצילום הוא מורכב.
עלות הפקת סרטון שיווק לעסק באנימציה היא בדרך כלל נמוכה משמעותית מזו של הפקת סרטון תדמית רגיל (מצולם). המלאכה כולה מבוצעת בסטודיו ואין השפעה על ההתנהלות השוטפת של בית העסק והעובדים. 

למעשה, בחירה באנימציה (על פני סרטון מצולם) היא בחירה טובה ובלבד שאין צורך מיוחד להציג דמויות או תהליכים באופן ראליסטי (למשל, כאשר יש עניין להציג ציוד מיוחד של בית העסק על בעלי המקצוע המפעילים אותו).

בעת הפקת סרטון אנימציה יצירתיות, כשרון, מקצוענות וניסיון הם הכרחיים.
פיל אנימציה הוא הסטודיו הוותיק ביותר בישראל בתחום שיווק עסקי באמצעות סרטוני אנימציה. במהלך 24 שנות פעילות הפקנו מאוד סרטוני אנימציה שהשיגו עבור לקוחותינו את כל המטרות שהוצבו להם מבחינת שיווק לעסק ואף הרבה מעבר לכך.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים