חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

מה זה תקן pci dss ומי צריך אותו?

 

בעולם הגלובאלי של היום, שבו עסקאות מתרחשות במהירות של לחיצת כפתור (או עכבר, ליתר דיוק) ונתונים פיננסיים נמצאים כל הזמן בתנועה, הצורך באמצעי אבטחה חזקים לשמירה על מידע רגיש מעולם לא היה קריטי יותר

 

בעולם הגלובאלי של היום, שבו עסקאות מתרחשות במהירות של לחיצת כפתור (או עכבר, ליתר דיוק) ונתונים פיננסיים נמצאים כל הזמן בתנועה, הצורך באמצעי אבטחה חזקים לשמירה על מידע רגיש מעולם לא היה קריטי יותר. תקן אבטחת המידע של תעשיית העברת התשלום באופן מקוון  –תקן pci dss, עומד כמוקד, שומר מפני איומי סייבר והפרות בתחום העברות הכספים. pci dss הוא קבוצה של הנחיות אבטחה מקיפות ושיטות עבודה מומלצות שנועדו להגן על נתוני בעל אמצעי התשלום – כרטיס האשראי. מה זה בפועל תקן pci dss, למי הוא רלוונטי ומדוע ההפקדה עליו היא כל כך חשובה, ובייחוד בעידן הדיגיטלי? על כך ועוד, במאמר הבא.

מי צריך את זה בכלל

כאשר דנים בשאלה מה זה תקן pci dss, חשוב גם להתייחס לקהל היעד. תקן זה לא מיועד רק למומחי אבטחה טכנולוגיים, הוא מקיף קשת רחבה של בעלי עניין במערכת הגומלין הקשורה לעבודה עם כרטיסי האשראי. בראש ובראשונה, תקן זה חל על עסקים שמקבלים, מעבדים, מאחסנים או מעבירים נתוני כרטיסי אשראי. ברשימה זו נכללים בעלי עסקים בכל קנה מידה, מחנויות מקוונות קטנות ועד רשתות קמעונאיות גדולות. מעבדי תשלומים, מוסדות פיננסיים וספקי שירותים המטפלים בנתוני מחזיקי כרטיס האשראי נכנסים גם הם לקטגוריה זו המתייחסת לקהל היעד הרלוונטי לתקן. גם מפתחי תוכנה ואנשי IT האחראים על פיתוח ותחזוקת יישומי תשלום חייבים לעמוד בסטנדרטים של תקן pci dss, כך שלמעשה, הוא תקף לקשת רחבה מאד של מקורות, המקיפה את כל מי שמעורב במערכת גומלין מסוימת הקשורה לשימוש בכרטיסי אשראי כאמצעי תשלום, והוא זה המבטיח שכל חוליה בשרשרת מקיימת אמצעי אבטחה רלוונטי הנדרש לשם שמירתו.

מדוע הוא חשוב כל כך

לא בכדי תקן זה מדובר כל כך בשנים האחרונות ולא בכדי ישנן חברות המתמחות בהתאמות הנדרשות לעסק או לארגון, כמו חברת InfoGuard , המסייעות בעמידה בו. אז, מדוע הוא חשוב כל כך? הנה:

  1. הגנה על נתוני בעל הכרטיס: בליבת ה- pci dssנמצאת השמירה על נתוני בעל הכרטיס. פרטי כרטיסי האשראי הם יעד עיקרי לפושעי סייבר, וגניבתם עלולה להוביל להפסדים כספיים משמעותיים הן לאנשים פרטיים והן לעסקים. עמידה בתקן מבטיחה שהנתונים מאוחסנים ומשודרים בצורה מאובטחת, מה שיכול להפחית משמעותית את הסיכון להפרות והונאה.
  2. שמירה על אמון ומוניטין: עסקים המצייתים ל- pci dssמפגינים את מחויבותם לאבטחת נתונים ואמון לקוחות. פריצת מידע לא רק גורמת להפסדים כספיים מיידיים אלא גם פוגעת במוניטין של החברה. לקוחות נוטים יותר לבטוח ולהמשיך לעשות עסקים עם ארגונים שמתעדפים את אבטחת הנתונים שלהם.
  3. השלכות משפטיות ופיננסיות: לאי ציות לתקן זה עלולות להיות השלכות משפטיות ופיננסיות חמורות. גופים רגולטוריים עשויים להטיל קנסות ועונשים על ארגונים ועסקים שלא מצליחים להגן על נתוני בעל הכרטיס בצורה נאותה. בנוסף, העלות של הטיפול במצבים כאלה, לרבות הוצאות משפט, הודעות ללקוחות ופתרונות רלוונטיים במקרים של הונאה, יכולה להיות גבוהה במיוחד. תאימות היא לא רק שיטה מומלצת, זו חובה חוקית.

האם ועד כמה חשוב תקן זה בישראל

הבטחת עמידה בתקן אבטחת המידע של תעשיית כרטיסי התשלום היא בעלת חשיבות עליונה בישראל, בדיוק כמו בכל חלק אחר בעולם. הכלכלה המקומית והפיתוחים הענפים הרבים המתקדמים המאפיינים תחומים שונים, הופכים אותה ליעד מרכזי עבור פושעי סייבר המבקשים לנצל נקודות תורפה בעסקאות בכרטיסי אשראי. ככל שעסקים וארגונים מקומיים, כאן בישראל, מאמצים יותר ויותר שיטות תשלום דיגיטליות, הצורך בשמירה על נתוני בעלי כרטיס אשראי רגישים הופך להיות קריטי יותר ויותר. הקפדה על תקן pci dss לא רק מגנה על עסקים מאיומי סייבר אלא גם מחזקת את אמון הצרכנים, מטפחת צמיחה כלכלית ומבטיחה ציות לחוק.

בראש ובראשונה, עמידה בתקן חיונית להגנה על עסקים וצרכנים ישראלים מפני האיום המתגבר של מתקפות סייבר. עם כוח העבודה הטכנולוגי של ישראל ומעמדה כמרכז עולמי לחדשנות טכנולוגית, פושעי סייבר ממציאים כל הזמן שיטות חדשות לאתר נתונים רגישים כל כך. אי עמידה בתקן עלולה לגרום לפרצות מידע שיובילו להפסדים כספיים משמעותיים, לפגיעה במוניטין ולהשלכות משפטיות. על ידי הקפדה על אמצעי אבטחה מחמירים אלו, עסקים מקומיים יכולים לחזק את ההגנות שלהם מפני איומי סייבר ולספק סביבה מאובטחת ללקוחותיהם לעסוק בעסקאות דיגיטליות.

בנוסף, ומזה אסור להתעלם, עמידה בתקן מגבירה את האמון של הצרכנים בשוק הישראלי, צרכנים מקומיים וכאלה שמבחוץ. בעידן שבו פרצות מידע עולות באופן קבוע לכותרות, צרכנים מבינים יותר ויותר היכן הם קונים ומבצעים עסקאות מקוונות. עסקים שיכולים להוכיח את מחויבותם לאבטחת מידע על ידי ציות ל-pci dss  נוטים יותר לזכות באמון הלקוחות שלהם. זה, בתורו, תורם לצמיחת הכלכלה הדיגיטלית, ומעודד צרכנים לעסוק במסחר אלקטרוני ובשיטות תשלום דיגיטליות בראש שקט. בסופו של דבר, תאימות pci dss לא רק מגינה על עסקים אלא גם מטפחת מערכת דיגיטלית מאובטחת ומשגשגת כאן, אצלנו.

לסיכום,

העולם שלנו משתנה ללא הרף, וזה ניכר בלא מעט תחומים, לרבות בפתרונות הדיגיטליים המוצעים כיום והאפשרות לבצע רכישות ולסגור עסקאות בלחיצת כפתור. כאשר עולה השאלה מה זה תקן pci dss, חשוב להבין שמדובר באחד התקנים החשובים ביותר בתעשיית העברות התשלום המקוונות (ובכל סכום שהוא), תקן הכרחי לעסקים וארגונים בכל העולם, כולל בישראל. הקפדה על pci dss מגנה מפני הזרם הבלתי פוסק של איומי סייבר, הגנה על נתוני כרטיסי האשראי הרגישים והבטחת אמון הצרכנים. בין אם מדובר בהגנה על עסקים מפני הפסדים כספיים, שמירה על המוניטין שלהם או חיזוק אמון הצרכנים בשוק הדיגיטלי המתפתח, עמידה בתקן מהווה בסיס לחיזוק מעמדה של התעשייה המקומית כמרכז בטוח ומשגשג לעסקאות דיגיטליות. זוהי עדות למחויבות לאבטחת מידע ומרכיב חיוני בנוף ההולך ומתפתח של המסחר המודרני.

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים