חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ראשון לציון, שניה במספר העסקים

 

בעיר פועלים 110 עסקים על כל 1000 תושבים – כך על-פי דירוג הערים המשגשגות של דן אנד ברדסטריט * עם אישורו של מתחם האלף במערב העיר, ולקראת שיווק הקרקעות בו, יבסס עוד יותר מתחם העסקים החדשני שיוקם את מעמדה העסקי של העיר

 

מבין הערים הגדולות בישראל, מדורגת ראשון לציון במקום השני במספר יחס העסקים לתושבים. כך על פי דירוג הערים המשגשגות של דן אנד ברדסטריט, שהוצג בפורום ראשי הרשויות בשבוע שעבר.

יחס העסקים לתושבים הינו הגבוה ביותר בתל אביב (250 עסקים על כל 1000 תושבים, וראשון לציון מדורגת במקום השני עם 110 עסקים, כשאחריה ניתן למצוא את חיפה (103 עסקים), פתח תקווה (95), חולון (89), נתניה (86), ירושלים (68), באר שבע (65) ואשדוד (60).

בשנים הקרובות, הנתונים המבטיחים שהוצגו אמורים אף להיות מבוססים עוד יותר ולקבל משנה תוקף עם אישורו של מתחם האלף במערב העיר בו מבקשת העירייה להקים מתחם עסקים חדשני ומתקדם בצד מרכזי פנאי ומגורים משולבים, היחידי מסוגו בישראל.

מתחם האלף הינו שטח של אלף דונם (דיונות חול) במערב העיר ממערב לנתיבי איילון, דרומית לשדרות רחבעם זאבי (המשך שדרות משה דיין).

המתחם מהווה את עתודת הקרקע המשמעותית ביותר לפיתוח העיר, הנהנה מיתרון מיקום מובהק בהיותו סמוך לתחנת רכבת משה דיין על קו תל אביב אשדוד, לקווי רכבת קלה עתידיים, נגישות לכבישים ארציים (20 ו-431 המגיע ישירות למתחם), בסמיכות לשני צירי הרוחב העיקריים של ראשון לציון – שדרות משה דיין / רחבעם זאבי ושדרות רבין, וכן בשל קרבתו לחוף הים. התכנית במתחם כוללת 1.7 מיליון מ"ר לעסקים ומסחר מקומי – מרכז העסקים הגדול ביותר במדינה-  ו-5,500 יחידות דיור.

התכנית מציעה מתחם תעסוקה משולב במגורים בשטח של כ- 1,000 דונם, המשלב בין תעשיה עתירת ידע (היי–טק), משרדים, עסקים, מסעדות, מוסדות מחקר ומוסדות חינוך יעודי, מתחמי פנאי ומגורים משולבים. במתחם יוקם גם מרכז קונגרסים. בלב המתחם יוקם פארק מרכזי לרווחת המועסקים והדיירים.

העיר ממצבת את עצמה כמרכז החדש של ישראל והדיירים החדשים הם מוסדות פיננסיים, תעשיות עתירות ידע, מפעלי היי-טק ומרכזי מדיה הפרושים ומתוכננים במגוון מתחמים: מרכז עסקים שורק (475 דונם), פארק עסקים איילון (513 דונם), פארק המדיה (100 דונם), פארק עסקים אגמים (1250 דונם).

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "ראשון לציון בדרכה להפוך למרכז העסקים של ישראל – הסיטי החדש. מתחם האלף יהיה מתחם העסקים של העתיד. אנו שוקדים כיום על תכנון של פארק עסקים מתקדם, חדשני וייחודי שיהווה אלטרנטיבה נגישה ואטרקטיבית לחברות ותאגידים מהגדולים במשק".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים