חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

פיתחו מוצר שמפיץ ריח נעים וברק לכלים במדיח

 

בפעם השנייה בתוך שלוש שנים, זוכים תלמידי ראשון לציון בתחרות הארצית וייצגו את ישראל בתחרות האירופאית שתיערך השנה בשוויץ 

 

זה כבר הפך למסורת בראשון לציון. תלמידי העיר מתמודדים בתחרויות יזמים צעירים וזוכים במקומות הראשונים. גם השנה, תלמידי חטיבת הביניים אחרון הביל"ויים- מקיף ג’, התמודדו בתחרות הארצית, לאחר שזכו במקום הראשון במחוז השפלה, וזכו במקום הראשון וכעת ייצגו את ראשון לציון ומדינת ישראל בתחרות האירופאית בשוויץ.

קבוצת "סיטרוס" מחטיבת הביניים אחרון הביל"ויים יצרו את המוצר "קליפסולה". מדובר בקפסולת פלסטיק שאב טיפוס שלה תוכנן ועוצב במדפסת תלת ממדית, הקפסולה מעוצבת בצורת לימון, אל הקפסולה מכניסים שאריות של קליפות פירות הדר ומכניסים למדיח, בסיום פעולת המדיח הכלים מבריקים ובעלי ניחוח הדרים.

במסגרת התחרות המחוזית, מכרו התלמידים: שון ברקן, נוי זוהר , תמיר גרשברג, עדן קומפל, אור סמצחובסק’י, נעמי פולק , עידן דניאל, עילאי דרור, ניקי ירושלמי, נופר זיילר, חן אורבך, אביב צפניה, עומר באקל, עדי שוגל, יהונתן שפירו, דיאנה וינשטיין, ירדן ארביב, נועה דאוס ומיכל גנייב, מאות יחידות מהמוצר בימי מכירות בקניון הזהב, במכללה למנהל ובבניין עיריית ראשון לציון. בתחרות הארצית הם התמודדו מול תשעה בתי ספר מרחבי הארץ וכאמור זכו בזכות הייצוג בתחרות בשוויץ. יש לציין כי התלמידים זכו לליווי והנחייה של משה חנן ודור עדני, סטודנטים מבית הספר לכלכלה במכללה למנהל בראשון לציון.

זו הפעם השנייה בתוך שלוש שנים שתלמידים מראשון לציון זוכים במקום הראשון בתחרות הארצית ונבחרים לייצג את ישראל בתחרות האירופאית. לפני שנתיים יצרו תלמידי חטיבת הביניים בר לב מוצר בשם "ליקאנד" שהוא למעשה לקקן מסיליקון בעל ראש קטן וידית ארוכה שעוזר להגיע לסוף של ממרח. התלמידים ייצגו את ישראל בכבוד בתחרות האירופאית שהתקיימה באיטליה.

תוכנית "יזמים צעירים ישראל" הינה מלכ"ר העוסק בחינוך ועידוד בני נוער ליזמות, חשיבה עסקית והתנהגות אתית. נציגים בכירים מהמגזר העסקי, התעשייה החינוך והאקדמיה מייעצים לתלמידים לכל אורך התהליך. התוכנית נועדה לעודד ולחשוף בני נוער לנושא היזמות העסקית, היא מעניקה התנסות מעשית בהקמה של מיני חברה על ידי קבוצה של כ-20 בני נוער, על כל המשתמע בכך: גיוס הון, בדיקת כדאיות כלכלית, פיתוח מוצר, הכנת תכנית עסקית, בניית אב-טיפוס, ייצור, שיווק ומכירות.

ראש העירייה, דב צור, בירך את תלמידי בית הספר ואמר כי הצלחתם מבטאת את רוח היצירתיות והחדשנות שמערכת החינוך בראשון לציון מבקשת להקנות לתלמידיה.

מנהלת יחידת מצטיינים והמחוננים במינהל החינוך בעיריית ראשון לציון, ברכה צויליך, הוסיפה כי "תוכנית זו היא למעשה המפגש המשמעותי הראשון של הקבוצות עם העולם העסקי בו הם מתנסים בהצגת החברה, מכירת המוצר והגדלת ההכנסות. הרעיונות היצירתיים והמוטיבציה של התלמידים מרשימים מאוד ואני משוכנעת שהם יצליחו בתחרות הבינלאומית".

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים