חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מדוע יש צורך בהשתלת עצם והרמת סינוס בתהליך השתלת שיניים?

 

תחום שיקום הפה בעולם רפואת השיניים משתכלל ומתקדם. שיטות חדשות לשיקום הפה מאפשרות למטופלים רבים ליהנות מחיוך מושלם עם שיניים יפות, חדשות ואסתטיות.

 

תחום שיקום הפה בעולם רפואת השיניים משתכלל ומתקדם. שיטות חדשות לשיקום הפה מאפשרות למטופלים רבים ליהנות מחיוך מושלם עם שיניים יפות, חדשות ואסתטיות. כיום יש שיטות חדשניות ומתקדמות להשתלות שיניים כמו שיטת All On 4 ושיטת All On 6 – שיטות אלו מאפשרות במקרים מסוימים ועל פי המלצת הרופא לעבור הליך מהיר של השתלת שיניים ללא צורך בביצוע השתלת עצם והרמת סינוס כפי שנהוג בשיטה הקונבנציונלית.

עם זאת, ישנם מקרים שבהם רופא השיניים המתמחה בטיפולי השתלות שיניים ימליץ על השיטה הרגילה, הכוללת השתלת עצם והמתנה של מספר חודשים עד לעיבוי העצם ולבנייתה מחדש עד הגיעה לממדים הנדרשים לצורכי ההשתלה. 

מי זקוק להשתלת עצם ומדוע?

במצבים שבהם לא ניתן להשתיל את השתלים הדנטליים בגלל חוסר עצם, ימליץ הרופא המטפל על הליך השתלת עצם בלסת. חוסר בעצם נגרם מסיבות שונות ומגוונות כמו דלקת שגרמה לספיגת העצם, אובדן שיניים במהלך תקופה ממושכת, רכס העצם קרוב לסינוס המקסילרי וכדומה.

השתלת עצם והרמת סינוס ניתן לבצע כהליך מקדים לטיפולי השתלות שיניים או בו זמנית עם התקנת השתלים בפיו של המטופל. יש להשתיל עצם כאשר עובי או אורך העצם בפיו של המטופל אינם מספיקים להתקנת השתלים באופן מוצלח. כאשר קיים חוסר עצם באזור של השיניים הטוחנות העליונות יש לבצע הליך הנקרא הרמת סינוס, כלומר עיבוי של רצפת הסינוס.

לעתים ניתן לבצע טיפולי השתלות שיניים ביום אחד בו זמנית עם השתלת עצם ועם הרמת סינוס, וכיום יש גם שיטות חדשות המאפשרות במקרים מסוימים לוותר על ההליך הכירורגי של השתלת עצם. עם זאת, שיטות אלו יקרות בהרבה והן מחייבות ניסיון וידע מקצועי ברמה גבוהה.

שיעור הצלחה גבוה

להליכים כירורגיים של השתלת עצם והרמת סינוס יש שיעור הצלחה גבוה. רק במקרים יחסית נדירים לא ניתן לבצע הליכים אלה מסיבות רפואיות כמו סכרת לא מאוזנת, עישון כבד ועוד. יש לעבור אבחון מקצועי על ידי רופא מומחה לחניכיים ולשיקום הפה או על ידי כירורג המתמחה בטיפולי השתלות עצם ובשתלים.

מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי ולבחור בשיטת הטיפול שעליה ממליץ הרופא המנוסה. כאמור, ניתן לבצע השתלת עצם והרמת סינוס יחד עם התקנת השתלים או כהליך מקדים לטיפול השתלת השיניים. בשיטה הקלאסית והרגילה, ובהתאם לצורך, מבצעים השתלת עצם והרמת סינוס כשלב ראשון ומקדים. לאחר מכן יש להמתין תקופה של 6-3 חודשים, לעתים מעט יותר, ורק בשלב השני מסיימים את הטיפול והמטופל יוצא לדרך חדשה עם פה מלא בשיניים אסתטיות.

בשנים האחרונות שיעור ההצלחה של טיפולי השתלות שיניים עלה, והוא עומד על למעלה מ-95%. עם זאת, חשוב לפנות רק לרופא מקצועי המתמחה בטיפולי השתלות שיניים עם השתלת עצם והרמת סינוס או בלעדיהן.     

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים