חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הירשמו לתחרות הבניין המפריד

 

כל זוכי התחרות בשנה שעברה, השקיעו את הפרס הכספי בשדרוג וטיפוח הבניין * דייר מרחוב וולפסון: ”בזכות הכסף שזכינו, החלפנו את כל התאורה, מה שרצינו לעשות מזמן והתעכבנו בגלל קושי בתקציב. הפרס הזה עזר לנו בהחלט” * ההרשמה החלה

 

ההרשמה החלה. תחרות הבניין המפריד חוזרת לעונה שנייה וועדי בניינים וחברות הניהול מוזמנים להירשם ולהתמודד על הפרסים הכספיים.

ביוזמת אגף קיימות וסביבה ואגף התברואה במינהל איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון ובשיתוף תאגיד המחזור "ת.מ.י.ר" והאגודה לתרבות הדיור חוזרת התחרות גם השנה לאחר ההצלחה בשנה שעברה שבה השתתפו 1085 תושבים מ-49 בניינים בשתי קטגוריות.

זוכי התחרות בשנה שעברה השתמשו בפרסים הכספיים לשדרוג וטיפוח הבניין, כך למשל דיירי סמילנצקי 15 שזכו במקום הראשון ובפרס כספי בגובה 5000 ¤, נעזרו בכסף לשיפוץ המעלית. דיירי וולפסון 49 החליפו את כל התאורה בבניין. זוכים נוספים בתחרות קנו צמחים, עציצים והשתמשו לעניינים שוטפים של ניהול הבניין. "בזכות הכסף שזכינו החלפנו את כל התאורה" סיפר אופיר קלפקה "רצינו לעשות את זה מזמן והתעכבנו בגלל קושי בתקציב. הפרס הזה עזר לנו בהחלט".

מטרת התחרות היא לעודד את התושבים להפריד ולמחזר בכלל ולפח הכתום בפרט. הגדרת "אריזות" כוללת בין היתר, קופסאות שימורים ריקות, שקיות פלסטיק, קרטוני חלב ומשקה, אריזות של מוצרי טיפוח, מכלים של מוצרי ניקיון ועוד. ראש העירייה, דב צור, הדגיש את חשיבות נושא הטמעת הפרדת פסולת לפח הכתום ובירך את דיירי הבניינים שהשתתפו בתחרות ובכך שהם מהווים שגרירים אמיתיים לנושא.

התחרות תחל ב-1/11/17 ותמשך עד ל-15/12/17, ותהיה מורכבת ממספר קריטריונים, כך שמלבד נפח הפסולת הממלא את המיכל הכתום וייבדק על ידי צוות מקצועי מטעם העירייה, ייבחנו קריטריונים נוספים כמו איכות הפסולת המושלכת למכל הכתום, שאלון אינטרנטי לכל ועד בית בנושא הפרדת פסולת ומחזור שיבדוק את רמת הבקיאות של המשתתפים בנושא וכן העלאת רעיונות מקוריים וישימים להטמעת הפרדה במקור ברחבי העיר.

יש להדגיש כי המשתתפים בתחרות יתבקשו לבצע הפרדת פסולת בצורה המיטבית ביותר הן מבחינת ניקיון והן מבחינת האיכות. במסגרת התחרות יחולקו פרסים בסך כולל של 25,500 ¤ לשישה בניינים שיבחרו כמצטיינים. שלושה בניינים בקטגוריה של בניינים עד 16 דירות וקטגוריה של בניינים בני 17 קומות ומעלה. הפרס הכספי למקום הראשון ינוע בין 5,000 ¤ ל-8,000 ¤.

מחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת המועצה יפעת מאירוביץ’, אמרה: "הפח הכתום מהווה נדבך נוסף בפעילות ההפרדה והמיחזור בעיר, עכשיו יוכלו התושבים להפריד את שקיות הניילון, בקבוקי השמפו וקופסאות השימורים. זהו צעד מהותי וחשוב בהקטנת הפסולת המוטמנת".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק תרבות הדיור, איתן שלום, הוסיף: "אני קורא לוועדי הבתים להתגייס למשימה ולהשתתף. בסופו של דבר כולם יצאו מנצחים, גם הדיירים וגם הסביבה".

לפי נתונים רשמיים, פסולת האריזות בישראל מגיעה למשקל של מעל מיליון טון, כאשר ישראלי ממוצע מייצר כ-1.6 ק"ג פסולת ליום שרובה מועברת להטמנה שמזהמת את הסביבה ומנצלת שטחים פתוחים.

להרשמה בכתובת מייל office@newcommunity.co.il   סגירת הרשמה 19/10/17

לפרטים נוספים ניתן לפנות למייל ההרשמה או למספר 03-6202065

 תמונה: זוכי המקום הראשון בשנה שעברה.

צילום: עידן גרוס

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים