חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

ייפוי כוח מתמשך - צוואה לחיים

 

תתארו לכם מצב שבו אתם לא יכולים יותר לקבל החלטות עבור עצמכם ובמקום שהאהובים עליכם ידעו בדיוק מה אתם רוצים שיקרה ויהיו אמונים עליכם, מי שבפועל תופס פיקוד על חייכם כאשר אתם לא יכולים לתפקד פיזית או מנטאלית- זאת המדינה...

 

תתארו לכם מצב שבו אתם לא יכולים יותר לקבל החלטות עבור עצמכם ובמקום שהאהובים עליכם ידעו בדיוק מה אתם רוצים שיקרה ויהיו אמונים עליכם, מי שבפועל תופס פיקוד על חייכם כאשר אתם לא יכולים לתפקד פיזית או מנטאלית- זאת המדינה.

בכדי להימנע מהמצב העגום הזה, נוצר במערכת המשפט הסכם הנקרא "צוואה לחיים" או בשמו הפרטי "יפויי כח מתמשך". הסכם זה נועד ליצור מסגרת, לשמור על מה שחשוב לכם ולהסמיך אדם שאתם בוחרים מטעמכם שיהיה זה שמקבל החלטות עבורכם כשאתם לא תוכלו לעשות זאת יותר. ולא רק, האדם הזה יוכל לקבל החלטות רק על מה שאתם תחליטו מראש, בהתאם למה שאתם תחליטו וללא כל התערבות של המדינה או כל גורם אחר. במצב זה, תוכלו להמשיך להיות בשליטה על חייכם, לשמור על יחסים תקינים בין ילדכם, על הנכסים שלכם ועל כל מה שחשוב לכם וכל זאת במצב שהשליטה פיזית אינה בידיים שלכם ומבחינה רפואית.

יפויי כח מתמשך נעשה בתהליך קצר, חד פעמי שחוסך אלפי שקלים ליקרים שלכם ולכם על בירוקרטיה והוצאות בית משפט עתידיות אל מול המדינה והרשויות.

במצב בו אדם לא עורך יפויי כח מתמשך, האנשים שירצו לטפל בו יגיע לעת בו לא יוכל לתפקד, יצטרכו לפעול בדרך של מינוי אפוטרופוס. ראה מטה את ההבדלים בין השניים:

יפויי כוח מתמשך מול אפוטרופסות - השוואה.

בעיה שעולה אפוטרופסות יפויי כח מתמשך
מי מקבל החלטות בשמך? מחליטים עבורך. אתה מחליט.
עלות כספית מידי עת/ חד פעמית מידי עת ומתחדשת עם כל בקשה. תשלום חד פעמי לעורך הדין שעורך את יפויי הכח עבורך.
נכנס לתוקף לאחר כחודשיים לערך מהעת בו הפסקת לתפקד. ימים ספורים לאחר שהפסקת לתפקד.
היכן תתגורר במהלך חייך? האם תועבר למוסד סיעודי או תישאר בבית עם מטפל? מחליטים עבורך ללא תלות בך ובבקשותייך. אתה מחליט בעבור עצמך.
האם ניתנת התייחסות לבקשותייך? לא, כיוון שאינך כשיר עוד. בהחלט. אתה מחליט מראש וכל החלטה שתקבל תכובד ותירשם ביפויי הכח.
האם ניתן לאכוף את קיום דרישותייך. לא, כיוון שאינך כשיר עוד. בהחלט. ההחלטות שלך נרשמות והן מחייבות את מיופיי כוחך.


על פי הוראות החוק, יפויי כח מתמשך יכול לערוך רק עו"ד שעבר הסמכה מיוחדת לכך.

עריכת מסמך זה כרוך במספר פגישות בהן יבוצע תשאול רחב, שלאחריו, יפויי הכח יערך על ידי באופן ממוחשב ולאחר שוידאנו יחד שעברנו על כל תרחיש אפשרי, ייחתם על ידך ועל ידיי מיופיי כוחך.

חשוב לדאוג לעתיד שלכם כבר היום.

יש לכם עוד שאלות לעו”ד - גיתית דבש, אזרחי, נדלן, צוואות? כנסו!

כניסה לפייסבוק  0525764445 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים