חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הידעתם מי שולט על ההתמכרויות שלנו, במיוחד לפחמימות וסוכרים

 

ההורמונים דופמין ולפטין משחקים תפקיד חשוב בגופינו - כיצד הם משפיעים עליו ומה הקשר לעודף משקל והתמכרות למזון?

 

כאשר אנו בוחנים למה נכשלנו בירידה במשקל, לרוב אנחנו מסתכלים על דברים שטחיים. רוב האנשים לא מודעים לעובדה שפעמים רבות ההצלחה לא תלויה בכמות הפעמים שהלכנו לחדר כושר או אם הקפדנו על דיאטה כזו או אחרת. זאת מכיוון שבדרך כלל הבעיה עמוקה יותר ותלויה בתפקודם של גורמים רבים בגוף. הכירו שני הורמונים שאולי אתם שומעים עליהם בפעם הראשונה אך הם מאוד משמעותיים לירידה במשקל ולתפקודכם היום יומי.

הורמון הלפטין

הורמון זה מופרש מרקמת השומן, כמותו הינה בפרופורציה לרמת השומן בגוף ולו חשיבות רבה בוויסות שובע ורעב. הוא זה שאחראי על הפחתת התאבון בכך שהוא מודיע להיפותלמוס על מצב של שובע וכך נוצרת ירידה בצריכת בקלוריות. במצבים כגון רעב, תת תזונה או אנורקסיה, רמות הלפטין בגוף יהיו נמוכות. ומנגד, אצל אנשים בעלי עודף משקל, רמות ההורמון יהיו גבוהות, אך התאבון לא ידוכא בגלל התנגודת ללפטין.

מה היא דרך הפעולה של הורמון הלפטין? כאשר אנחנו שבעים הלפטין מופרש מרקמת השומן ומגרה הפרשה של גן POMC המקודד למגוון הורמונים. כתוצאה מכך מופרש הורמון אלפא MSH בעל תפקיד במנגנון ויסות הרעב והשובע. מכאן ניתן להסיק כי כאשר קיים חוסר ב- POMC זה עלול להוביל להשמנה, מכיוון שהוויסות נפגע. בנוסף יתכנו תופעות כגון אי ספיקת בלוטות יותרת הכליה או פיגמנטציה לא תקינה.
בהמשך התהליך, הורמון אלפא MSH נקשר לקולטן בשם MC4R הגורם לדיכוי התאבון. פגם באותו קולטן עלול להוביל להשמנה מגיל מאוד צעיר וישפיע גם על הגובה (הילד יהיה גבוה ובעל עודף משקל)- זהו הפגם הגנטי השכיח ביותר מבין אלו הגורמים להשמנה. ומה קורה במצבי רעב? רמת הלפטין נמוכה ונוצרים אנטגוניסטים ארוכי טווח של הקולטן MC4R המונעים קשירה של אלפא MSH ומעודדים תאבון.

הורמון הדופמין
הורמון זה שולט על כל ההתמכרויות מהן אנחנו סובלים וגם על האושר שלנו. דופמין הוא הורמון ומוליך עצבי המסייע בשיפור התפקוד של המוח והנפש וקשור לרגשות והתמכרויות שונות ביניהן צריכת אלכוהול, ניקוטין, שומנים, סוכרים, פחמימות ועוד. חשוב שהדופמין בגופנו יהיה מאוזן, מכיוון שהורמון זה אחראי על השליטה על הרגשות, רמות נמוכות שלו יכולות להוריד את יכולת השליטה על הכעס שלכם.

בעצם מדובר בחומר כימי  בגופנו שתורם ליכולת שלנו להעז ולהשיג את המטרות שלנו בחיים - כשאר המטרה הושגה משחקק פרץ של דופמין ומעניק תחושה עילאית. בגלל אותה תחושה של סיפוק והנאה אנחנו מחפשים לחזור עליה ולחוות אותה שוב וכאן נכנסות לתמונה ההתמכרויות מאחר ולעיתים הדברים השליליים הם אלה שגורמים לנו עונג.

לרמות שונות של דופמין תהיה השפעה על בריאות הגוף ועל מחלות שונות שהוא עלול לפתח. למשל, בגלל תרומתו הגדולה של ההורמון בכל מה שקשור למוטוריקה כאשר הוא בעל רמה נמוכה בגוף עלולה להתפתח מחלת פרקינסון. בנוסף, בגלל הקשר לנפש שהזכרנו קודם לכן, הוא משחק תפקיד במחלות כמו סכיזופרניה ודכאון.
כאשר יש מחסור בדופמין לפעמים ימליצו לכם להשתמש בתרופות לעידוד הייצור שלו, לצרוך מזונות המעודדים ייצור דופמין (כגון שמן זית, תרד ויוגורטים שונים) או להשתמש בתוספי תזונה, כמו למשל VixiV לו יתרונות רבים התורמים לתפעולו התקין של הגוף. למאמצים ומיישמים את נטילת הכמוסות הטבעיות של VixiV יחד עם שיטת האכילה הייחודית יש את כל הכלים להצלחה, השומנים בגופם "יישרפו" מדי יום ביומו והמשקל ירד, זאת בלבד שנחושים ומיישמים את השיטה.

״לגופנו אין חלקי חילוף, אנו נעניק לעצמנו את כמוסות VixiV להיות, רעננים, נמרצים, חדים, מאושרים ורזים לתמיד".

 

לחצו כאן להזמנת הכמוסות המשובחות של VixiV והמשלוח בדרך אליכם           

*הכמוסה הטבעית של VixiV מיוצרת במפעלים המאושרים על ידי משרד הבריאות הישראלי וה- FDA  האמריקאי, בהשגחת הרבנות הראשית ונמכרים בבתי מרקחת ובתי טבע נבחרים. *חשוב לדעת: תוסף תזונה אינו תרופה ויש להיוועץ עם רופא לפני שימוש, חל איסור שימוש לנשים בהריון, מניקות ולילדים. 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים