חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

תוכן ממומן ע”י ישראכרט: בייבי בום: איך להתכונן נכון כלכלית להתרחבות המשפחה 

 

ילד חדש מביא עמו הוצאות רבות – משיפוץ חדר ועד רכישת ציוד וביגוד. במקביל, חופשת הלידה עלולה לפגוע בהכנסה המשפחתית. כך שומרים על האיזון

 

מצפים לילד ראשון? ללא ספק, זו סיבה מצוינת למסיבה - אך גם סיבה לדאגה. ילדים מוסיפים לחיינו כל כך הרבה דברים נפלאים – אהבה שאינה תלויה בדבר, רגעים של אושר בל יתואר, ואפשרות לחזור לילדותנו שלנו, הפעם בגרסה טובה יותר. אלא שהילדים גם משנים הכל – את הזוגיות, את המשפחה ואת המצב הכלכלי. לכן, מן הראוי להתכונן היטב לבואם – גם מבחינה כלכלית. בכתבה שלפניכם, כמה טיפים שיעזרו לכם לתכנן את העתיד – כך שתוכלו להקדיש כמה שיותר זמן להנאה מהצאצא החדש, בלי דאגות פיננסיות.

בונים תקציב משפחתי חדש

כל ילד, ובוודאי ילד ראשון, משפיע מהותית על המשפחה – הן על צד ההכנסות, והן על צד ההוצאות. בתקציב המשפחתי המעודכן שלכם, נסו לחשב מה יהיו הכנסותיכם בחודשי חייו הראשונים – האם אחד ההורים ייקח חופשת הורות מורחבת, ואם כן, לכמה זמן, וכיצד הדבר ישפיע על ההכנסה המשפחתית? 

זה הזמן לשקלל גם הוצאות חדשות – למשל, האם כשיש לכם תינוק קטן בבית, תיעזרו יותר בשירותים כמו ניקיון, הזמנת אוכל ממסעדות וכן הלאה? זאת, בנוסף להוצאות הרגילות הכרוכות בתינוק – הוצאות חשמל גבוהות יותר, עבור חימום ומיזוג; רכישת מזון תינוקות, בעת הצורך; חיתולים; אביזרי הנקה; וכמובן בגדים, מצעים וצעצועים. 

מכינים את הבית 

בין אם אתם מבקשים להכין את הבית לתינוק זמן רב לפני בואו ובין אם אתם מעדיפים לממש את התוכנית רק לאחר הלידה – כדאי לדעת מראש אילו שינויים תרצו לבצע בבית. יש מי שייצאו למבצע שיפוצים על מנת להתאים את הבית – למשל, לחלק את הדירה מחדש כך שייווצר חדר ילדים; אחרים יתמקדו בחדר קיים בבית, ויערכו בו צביעה ושיפוצים נוספים, כדי ליצור חדר חמים ונעים לתינוק החדש. 

גם ללא ביצוע שיפוצים מיוחדים, סביר להניח שתוציאו מכיסכם לא מעט כסף עבור ריהוט, כגון מיטה לתינוק, שידת החתלה, ארון בגדים, כורסת הנקה ועוד. כל אלה כרוכים בהוצאות רבות, במיוחד במקרה של שיפוץ; מה גם שיש משפחות שכבר מנצלות הזדמנות זו, על מנת לערוך בבית שיפוץ מקיף יותר ולחדש אותו. 

אם הגעתם למסקנה שאתם עומדים בפני הוצאה נכבדת – ניתן לשקול לקחת הלוואה מיידית* על מנת להגדיל את התקציב ולא להיכנס למשיכת יתר בבנק. זוהי הלוואה ללקוחות כל הבנקים, שניתן לפעמים לבקש גם באופן דיגיטלי. זאת, כמובן, לאחר בניית תוכנית פיננסית מקיפה, כזו שתאפשר לכם להחזיר את ההלוואה בנוחות יחסית, וכמובן רק לאחר שבחנתם את כל האפשרויות הנילוות להלוואה כגון הריביות, הגוף המלווה, ההחזרים ותנאי השירות. 

חוסכים לעתיד

גם אם הוא טרם נולד, אתם רוצים את הטוב ביותר עבור התינוק או התינוקת שלכם – ופרט להכנת הבית כך שיהיה קן חם עבורם, חשבו גם על העתיד. ריבית דריבית, המצטברת על פני שנים, היא אפקטיבית מאוד בחסכונות – ולכן, ככל שתקדימו לפתוח לילד או לילדה חיסכון בגיל צעיר, כך יוכל להצטבר בו סכום גבוה יותר. 

המדינה מציעה את תוכנית "חיסכון לכל ילד" , ומפקידה עבור כל ילד 51 שקלים בחודש עד הגיעו לגיל 18. אתם, ההורים, יכולים להכפיל חיסכון זה תוך שימוש בחלק מקצבת הילדים. בנוסף, ניתן לחסוך עבור הילד באפיקי חיסכון אחרים – מחיסכון בבנק ועד קופות גמל, תיקי השקעות ועוד. 

ולסיום – כמה טיפים לחיסכון

  • ציוד יד שנייה: ריהוט לתינוקות ואביזרים כמו עגלות ומנשאים יכולים להיות יקרים מאוד. כדאי לשים לב שלעתים קרובות הם נמצאים בשימוש זמן קצר בלבד, וניתן להשיג אותם כיד שנייה במחירים נמוכים בהרבה, בלי להתפשר על איכות. 
  • סקר שוק בקניית מוצרים: רכישה ראשונית לקראת תינוק ראשון היא עניין יקר מאוד – ולכן כדאי להקדיש זמן כדי להבין מה חשוב לכם למשל בעגלה או בשידת החתלה, והיכן תוכלו למצוא את הדגם הרצוי לכם במחיר האטרקטיבי ביותר. 
  • לא להגזים בכמות הבגדים: תינוקות גדלים במהירות רבה – כך שלא כדאי להשקיע יותר מדי במלתחה מפוארת לרך הנולד, שתהיה בשימוש שלושה חודשים בלבד. 
  • תעבירו את זה הלאה: כמעט תמיד, תמצאו בני משפחה וחברים שישמחו להעביר לכם בחינם ציוד ששימש אותם נאמנה. שמרו עליו היטב, ואולי תוכלו גם אתם להעביר אותו הלאה. 

בשורה התחתונה, תינוק או תינוקת חדשים במשפחה הם בשורה נפלאה – אך יש לה גם משמעויות כלכליות לא פשוטות. תכנון מראש של תקציב משפחתי, כולל היערכות לגידול בהוצאות, יעזרו לכם לגדל את הילד בנחת רבה יותר, ועם פחות דאגות. 

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים