חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

איך לבחור שכונת מגורים?

 

בחירת שכונת מגורים נכונה מהווה החלטה חשובה אשר יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים שלכם. הבחירה בשכונה תלויה בצרכים האישיים, העדפות וסדרי עדיפויות

 

בחירת שכונת מגורים נכונה מהווה החלטה חשובה אשר יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים שלכם. הבחירה בשכונה תלויה בצרכים האישיים, העדפות וסדרי עדיפויות.
אז להלן מספר שלבים וגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת שכונת מגורים:

קנייה או מגורים בשכירות?
אז לפני שמתחילים בחיפוש אחר שכונת מגורים, חשוב להגדיר צרכים אישיים. ואחד מהנושאים המרכזיים שיש להגדיר זה אם אתם מעוניינים לקנות דירה או לגור בשכירות.
קניית דירת מגורים מהווה צעד ארוך טווח ומשמעותי במיוחד ולכן, יש לבחון יותר היבטים הקשורים לשכונת המגורים ולא פחות חשוב, על תוכניות עתידיות לשכונה ולסביבתה.
לעומת זאת, אם אתם מעוניינים לגור בשכירות ואולי גם לתקופה שהיא יחסית קצרה, אז כן כדאי לבדוק מאפיינים כללים על השכונה, אבל אין חובה לבחון פרטים מעמיקים.  

מצב משפחתי
כמובן, שגם המצב המשפחתי והשאלה מי עובר איתכם לאותה השכונה יהווה כגורם בעל השפעה על הבחירה. אם אתם עוברים לבד השיקולים שלכם יהיו כמובן שונים מאשר אם אתם עוברים כזוג ובטח אם אתם עוברים כמשפחה עם ילדים – שבמקרה הזה, יש דברים שקשורים לילדים שלכם שחשוב שתבדקו לגבי אותה השכונה. 

גובה התקציב
לפני שמתחילים בחיפוש השכונה. יש לקבוע את התקציב המיועד לקנייה או השכרה של בית. קחו בחשבון לא רק את עלות הנכס עצמו, אלא גם ארנונה, שירותים, ומיסים שונים. כמובן, שיש גם לקחת בחשבון דרישות וצרכים נוספים: לדוגמא, האם אתם מעוניינים במגורים בדירה חדשה – לדוגמא כזאת שהיא חלק מפרויקט התחדשות עירונית או חלק מפרויקט בינוי חדש. או שאין לכם גם שום בעיה לגור בדירה מיד שניה – להחלטה הזאת, יש השפעה לא קטנה על גובה התקציב ועל השאלה אם תוכלו למצוא בשכונה מסוימת מענה על הדרישות. 

מיקום
כמובן, שלפני שבוחרים את השכונה יש לקבל החלטה על האזור הכללי או העיר בה אתם רוצים לגור. קחו בחשבון גורמים כמו קרבה לעבודה, לבתי ספר, למשפחה ולחברים. חשבו על זמני נסיעה ואפשרויות תחבורה שונות.
כל הפרמטרים הללו יסייעו לכם להתמקד בשכונות מתאימות ובסופו של דבר יוכלו לסייע לכם להתמקד בשכונה המתאימה. 

בתי ספר ומוסדות חינוך
אם יש לכם ילדים או אתם מתכננים להביא ילדים בעתיד, כדאי לשקול את האיכות של בתי הספר המקומיים. חקרו את דירוגי בתי הספר, דברו עם ההורים באזור, ובקרו בבתי ספר במידת האפשר.

שירותים
העריכו את השירותים הזמינים בשכונה. חפשו חנויות מכולת, מתקנים רפואיים, פארקים, אזורי בילוי ושירותים אחרים שחשובים לכם וכמובן, ישפיעו במידה רבה על איכות החיים שלכם. 

קהילה
העריכו את חיי הקהילה באותה שכונה – אם הנושא הזה כמובן חשוב בעבורכם. האם יש אירועים מקומיים, מועדונים או ארגונים שמתאימים לתחומי העניין שלכם? האם אתם מרגישים תחושת שייכות או לפחות יכולת להשתלב בחיי הקהילה?

פיתוח עתידי
כדאי ומומלץ לחקור כל פיתוח מתוכנן או פרויקט בנייה באזור. זה יכול להשפיע על ערכי הנכס, על התנועה ועל האופי הכללי של השכונה.

רעש ותנועה
כדאי לשים לב לרמות הרעש ולדפוסי התנועה באותה השכונה. בכדי לבדוק את הנושא הזה בצורה מעמיקה מומלץ לבקר בשכונה בשעות שונות של היום והשבוע כדי לקבל תחושה של הסביבה. בסופו של דבר מדובר בפרמטר אשר יכול להשפיע במידה רבה על איכות החיים בשכונה.

לסיכום, ההמלצה היא לבדוק את השכונה בה אתם שוקלים לגור בכל היבט אפשרי, על מנת לקבל את ההחלטה המושכלת והנבונה ביותר ולהחליט אם היא אכן מהווה כבחירה הנכונה. 

 קרדיט תמונה: PEXELS

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים