חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

מרקי ירקות קלילים

 

עם בואו של החורף, משתנה מזג האוויר לאט לאט והופך לקריר. רוחות מנשבות, עלי שלכת צהובים וכתומים מציפים את הרחובות, גשם יורד ומנקה את הכול ומשאיר ניחוח נקי של חורף רטוב. יחד עם כל אלו גם אנחנו עוברים להילוך איטי ומנומנם יותר

 

עם בואו של החורף, משתנה מזג האוויר לאט לאט והופך לקריר. רוחות מנשבות, עלי שלכת צהובים וכתומים מציפים את הרחובות, גשם יורד ומנקה את הכול ומשאיר ניחוח נקי של חורף רטוב. יחד עם כל אלו גם אנחנו עוברים להילוך איטי ומנומנם יותר. החושך יורד כבר בשעה מוקדמת ותחושת לילה קר עוטפת אותנו. זה בדיוק הרגע המושלם לאכול מרק ירקות שיחמם אותנו אבל לא יעיק ויכביד עלינו. לפניכם רשימה של מרקים נהדרים שיחממו אתכם בחורף הקרוב.

מרק דלעת

הדלעת מגיעה במקורה מאמריקה, וישנם מי שמעריכים כי היא בשימוש כבר אלפיים שנים! הראשונים שאכלו אותה היו האינדיאנים, ולא רק משום שהיה כה נוח לגדל אותה, אלא בעיקר בשל הערכים התזונתיים שהיא מספקת. הדלעת עשירה בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון, אבץ, ברזל, ויטמינים מקבוצת A,B, חלבונים ומינרלים מגוונים. כמו כן היא מכילה חומצת אמינו בשם ליזין ויש בה חומצות שומן בלתי רווי רבות. הדלעת מצוינת כדי לרדת במשקל ולסדר את מערכת העיכול, והיא נהדרת בתוך מרק כתום שבו מסתתרים ירוקת כתומים נוספים שבריאים לנו לא פחות כמו גזר, בטטה, בצל יבש ועדשים כתומות.

מרק אפונה

במהלך חפירות ארכיאולוגיות נמצאו עדויות לכך שנעשה שימוש באפונה כבר מלפני עשרת אלפים שנים. השרידים הקדומים של הקטנייה המופלאה התגלו בישראל, בטורקיה ובעירק. מאז ועד היום ממשיכים לאכול אותה בשל יתרונותיה הרבים. האפונה היא קטנייה מאוד בריאה, שמומלץ לשלב בתזונה היומית שלנו. היא מכילה אבץ, סיבים תזונתיים, מגנזיום, ויטמינים מקבוצות K,C,B,A, זרחן סידן, ברזל ואשלגן. גם האפונה נהדרת למי שרוצה להשיל כמה קילוגרמים ממשקלו, משום שהיא דלה מאוד בשומן ורוויה בנוזלים. הוסיפו לאפונה סלרי, כוסברה ופטרוזיליה, בצל יבש קצת כמון ומים והרי לכם מרק אפונה ירוק מנוקד בעשבי תיבול ירוקים גם כן ומלא בטעמים עשירים.

מרק עגבניות

העגבנייה מגיעה במקורה מאמריקה התיכונה. ממש כמו פירות וירקות אחרים, האירופאים לא הכירו את העגבנייה לפני שהגיעו לאמריקה. תחילה הם חשדו בה שהיא רעילה והשתמשו בה אך ורק כקישוט. רק בחצי השני של המאה ה-19 הפכה העגבנייה לנפוצה ברחבי התבל. העגבנייה מכילה אשלגן, סיבים תזונתיים, נוגד חמצון מסוג ליקופן ותאית שמתעכלת במהירות. הוסיפו למרק העגבניות שלכם שמן זית, מעט בצל ושום, תבלו היטב עם מגוון של עשבי תיבול יבשים, הכינו אטריות רחבות והכניסו למרק כמות נדיבה של גבינה בולגרית. בתיאבון!

מרק בצל

הבצל מגיע במקורו מיבשת אסיה, שם הצליחו לתרבת אותו כבר לפני שבעת אלפים שנה. לבצל ערכים תזונתיים רבים. יש בו כמות גבוהה מאוד של ויטמינים מקבוצות C,B , הוא עשיר בברזל, אשלגן, סיבים תזונתיים, סידן וזרחן. בבצל הסגול ישנם גם אנטוציאנינים שהם נוגדי חמצון בעלי עוצמה רבה. למרות שהוא מגיע מאסיה, כשמדובר במרק בצל הקונוטציה הראשונה שעולה לראש היא מרק בצל צרפתי, ולכן הוסיפו לבצל שלכם קצת חמאה, כראוי למטבח הצרפתי, יין לבן, מעט קמח, אגוז מוסקט, שמן זית ויצא לכם מרק בצל צרפתי כמו בצרפת. אל תשכחו להכין באגטים עם גבינת גרוייר צלויה בגריל, שתוכלו לטבול בתוך המרק הצרפתי המדהים הזה.

מרק ירקות

כמה נפלא שאפשר להכין מרק אחד שמאגד שלל ירקות בתוכו. להכנת מרק שכזה תזדקקו לגזר, קישוא, תפוחי אדמה, סלרי, שמיר ובצל יבש כמובן. לאחר שהכנסת את כל הרכיבים לסיר עם מים חמים, תבלו מעט עם אבקת מרק עוף והניחו לירקות שלכם להתרכך. אל תשכחו בסוף להוסיף לצלחת המרק שלכם שקדי מרק, כי לפעמים המרק הוא רק תירוץ. 

קרדיט תמונה: לpixabay

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים